Faceți căutări pe acest blog

duminică, 5 iunie 2011

Și ei sunt oameni!

Una din cele 9 sate ale comunei noastre, Zece Prăjini.
Datorită proiectelor și temelor pe care le-am accesat și propus am reușit să le câștig atenția rromilor din acest sat și încrederea de a participa și de a ne dovedi tuturor că și ei sunt creativi, au inițiativă, sunt dispuși să învețe de la ceilalți și uneori de a ne învăța ei pe noi ce este simplitatea.O primă întrebare care i s-a adresat unei dinte participante a fost aceea de a spune câteva cuvinte desprea ea; nu au fost multe, a fost unul singur-sunt o fata simplă.Un alt lucru care l-am învățat de la ei a fost și respectul care îl au ei pentru muzică și instrumente; pentru mulți dintre ei cântatul la un instrument și muzica în general este o sursă de venit.După cum am mai spus am reușit să îi determin să participe în cadrul proiectului Povestea mea, succesul nostru (s-a desfășurat în perioada 22 ianuarie 2010 – 21 noiembrie 2010) acești copii minunați, foarte inteligenți, creativi, care au dat dovadă de foarte multă seriozitate acestor teme, subiecte de discutat și din care să învețe și de ce nu să le și utilizeze.Un alt lucru pe care l-am reușit a fost acela de ai atrage să vină la bibliotecă, să vina și să citească; să participe la activitățile pe care le-am propus-icoanele pe diferite obiecte, concursul de spus povești, desenele pe diferite teme.Mai nou i-am determinat să vină la bibliotecă să utilizeze și calculatorul, internetul, oferindu-le ori de câte ori au nevoie de mine.Numarul lor in cadrul concursurilor, activităților și proiectelor a fost de 10-15 copii.Activitățile au avut loc la bibliotecă, la Iași unde le-au fost înmânate diplomele de participare, iar la sfârșitul priectului au putut merge în tabără.(20 mai 2011).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu